AVL Ziekenhuis

  • Opdrachtgever: AVL
  • De case: Samenwerking & Hospitality
  • Locatie: Restaurant Klein Kalfje
  • Gasten: 80
  • Deelnemers: 18

In Restaurant Kalfje in Amsterdam ontvingen wij 18 managers van het Antoni van Leeuwenhoek Ziekenhuis voor een 12hRestaurant training. Doel was enerzijds te werken aan een optimale samenwerking tussen de verschillende afdelingen in het Ziekenhuis en anderzijds de gasten te laten ervaren wat gastvrijheid en klantgerichtheid inhoudt. De gasten waren directieleden, artsen en andere afdelingshoofden uit het AVL. AVL heeft het thema centraal stellen van de patient zeer hoog staan.

Doel van het programma was om met de deelnemende teams stappen te zetten op het gebied van klantgericht denken en doen met de focus op de interne klant. De opdrachtgevers wilden met een 12hRestaurant event aan hun eigen interne klanten  –  directieleden, artsen en andere afdelingshoofden – direct laten ervaren waar beide teams voor staan op het gebied van klant- en servicegerichtheid.

De meeste deelnemers hadden geen ervaring in de professionele keuken of met werken in een horeca-omgeving. Zij hebben tijdens het 12hRestaurant event geleerd hoe er in de horeca gecommuniceerd wordt waarbij vooral de directheid belangrijk is.
Gaat er iets fout dan moet er direct worden gehandeld. Er moest nauw worden samengewerkt en veel met elkaar worden gecommuniceerd. Na een dag training hebben zij succesvol 80 gasten ontvangen en een fantastische avond bezorgd. Van de trainers hebben de deelnemers uitgebreide feedback gekregen op zowel het individuele acteren als de prestaties van het team. Direct toepasbare aanbevelingen om in hun eigen werkomgeving toe te passen.